woensdag 13 oktober 2010

Achtergrondinformatie

Zoek een website, een boek, een kookboek en een tijdschrift welke volgens jou goede informatie over natuurvoeding bezitten. Geef van ieder een voorbeeld waaruit dat blijkt.

De verzameling van alle boeken en links kun je ook op deze blog terugvinden!

Boek
 












Goed in je vel met de vijf elementen
Barbara Temelie

In dit boek wordt beschreven hoe gezonde ingrediƫnten, kruiden, specerijen en creativiteit het lichaam kunnen voeden.
Hoewel de Chinese geneeskunst redelijk ver van me af staat (en mijn kennis hierover vrijwel nihil is) spreekt de (brede) benadering
  • het lichaam geeft aan wat het nodig heeft
  • de aandacht voor het individu
  • proefondervindelijk onderzoeken
me erg aan.
Misschien een erg specifieke invulling van natuurvoeding, maar hierdoor voor mij juist stof tot nadenken en inspiratie.

Kookboek













De dikke vegetarier
Mark Bittman

In mijn enthousiasme had ik bij het bestellen van de cursusboeken ook dit boek besteld ... erg duur ... maar verrassend compleet en inspirerend! Een echte aanrader dus! Het bevat veel recepten, maar ook informatie.

Website











http://www.natuurdietisten.nl/index.php

Op deze site is veel informatie te vinden over natuurvoeding. Nieuwsberichten, achtergrondinformatie, adressen, links en evenementen. Jammer is dat de informatie vrij moeilijk te vinden is en er geen abonnement op de nieuwsitems mogelijk is ...


Tijdschrift










 


Smaakmakend

Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik geen goede tijdschriften ken of lees over natuurvoeding (gat in de markt?). Wel staan er soms 'hier en daar' interessante artikelen. Wel vind ik het leuk om uit de natuurvoedingswinkel 'Smaakmakend' mee te nemen. Hierin staan interessante artikelen en leuke recepten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten