zaterdag 12 februari 2011

Portfolio les 9

Vandaag staat in het teken van ontgiften, reinigen, vasten.


Het is belangrijk dat het lichaam giftige en belastende stoffen loslaat.

Een rondje wat voor mijn medestudenten als reinigende voedingsmiddelen wordt genoemd is inspirerend. Er vliegen bekende (citroen) en minder bekende voedingsmiddelen (aloƫ vera) langs. Veel ervaringen, maar voor mij weinig herkenning.

De les, 'dat wel' en 'dat niet', spreekt me niet aan. Waar leidt het toe? Het activeren van de lever, de nieren, maken we het geheel niet onnodig moeilijk? Afwisseling (vooral in groeten en fruit), niet te veel en niet te extreem, lijkt me toch de beste optie. Zoeken naar optimalisatie, maar vooral ook naar dingen die je goed doen.

Hoe weet ik dat ik uit balans ben? (of ben ik dat helemaal niet?)
Hoe weet ik dat ik voedingsstoffen te kort kom? (of valt dat beste mee?)
Misschien is er meer voedend voor het lichaam dan voedsel (of ben ik nu te vaag?)

De kruiden vind ik boeiend; als smaakmaker, maar ook over de bijzondere werking. Al moet ik zeggen dat ik daar zelf niet zoveel van merk ... water, groene thee, rooibos thee .... ik merk eigenlijk weinig verschil

Ook het verlevendigen van water trekt mijn aandacht; zitten er echt hormonen en zware metalen in het water? Dat kan inderdaad toch nooit goed zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten